Crisis Management


Definiera ägare av problemet samt påverkan - viktigt att ha klar ägare av problemet samt påverkan för förhindra att nödvändiga aktiviteter inte startas eller att ärendet "ramlar mellan stolarna". 

•Säkra resurser som jobbar med problemlösning - beroende på ärende så bör det finnas utpekade resurser som genast utifrån fastlagda rutiner startar upp arbetet med att återta normalläget

Återkoppla till ordinarie verksamhet - snabb och transparent information om läget är otroligt viktigt för att kunna planera produktion och säkra mot kunder.

•Analysera rotorsaker och justera - för att förhindra repetering av problem skall man eftersträva att identifiera rotorsaker och föra in nödvändiga justeringar det dagliga arbetet.

© 2018 Global Företagskonsult AB. Skeppsbron 2, 111 30 Stockholm
Skapad med Webnode Cookies
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång